سودای سیمرغ| «عامه پسند»؛ به سبک آثار فهیمه رحیمیبرای نقد این فیلم قصد داشتم به سبک و سیاق همفکران کارگردان از شیوه مرسوم و مورد ارائه رولان بارت در حذف نویسنده و مواجهه با اثر به مثابه تنها عنصر مورد نقد بگویم اما عامه پسند آنقدر عمیق و غیر کلیشه ای است و یا حتی آنقدر صریح نیست که بشود نویسنده . - خبرگزاری فارس؛ گروه سینما_کیوان امجدیان؛ عامه پسند سومین فیلم سهیل بیرقی بعد از دستیاری در فیلم آدم و چند کار دیگر است. شاید بد نباشد برای سخن گفتن از عامه پسند نیم نگاهی به سهیل بیرقی و کارنامه او هم داشته باشیم. بیرقی در کار اول خود_ من درونیاتش را ساخت و آنچه در ذهنش برای خود او جذاب بود. فیلمی که اگرچه محتوای آن از نگاه نگارنده و خیلی های دیگر مشکلات عمده ای داشت لیکن به لحاظ ساختاری، قصه، درام، شخصیت پردازی و سایر موارد اثری قابل قبول بود. اثری که توانست با کلیشه شکنی های رایج، شخصیتی خلق کند که مخاطب هیچ شناختی از او نداشت و در طول یک ساعت و نیم فیلم نه تنها با او آشنا می شد که گاهی حتی جانب او را که مرتکب خلاف های زیادی شده بود می گرفت. یک ضد قهرمان دوست داشتنی و یک آشنایی زدایی دوست داشتنی تر. بیرقی برای خلق این اثر به درک خود تکیه کرده بود. برداشت ذهنی او از انسان، زن و وقایع اطراف، تجربه های زندگی خود و یا شنیده های او، افرادی که به نوعی بر او تاثیر گذاشتند و هر آن چیزی ک برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |